In de buurt van Stirling

6 augustus 2014 - Stirling, Verenigd Koninkrijk

We staan op een heel mooie CL camping in Plean, vlakbij een prehistorisch monument dat nog verborgen is onder varens. Het kan een graftombe zijn, maar ook een Middeleeuwse vesting.

Gisteren  5 augustus zijn we in Stirling geweest. Tevergeefs gingen we op zoek naar Avon bodylotion, die heel goed zou helpen om de midges te weren. Winkel in, winkel uit: nergens Avon.

Al slenterend door Stirling bekeken we de winkels. Heel andere winkels dan in NL. Geen Blokker, Etos of C&A. Veel kledingzaken met een eigen modelijn, meukzaakjes (alles 1 pond: dus wij naar binnen), veel eettentjes (Pie met Haggis, jek; gepofte aardappel met kaas, ziet niet echt lekker uit). Natuurlijk stonden we ons te vergapen aan al die bijzondere whisky's. Nog nooit zoveel onbekende en voornamelijk dure merken gezien. We waagden ons in een winkel (kijken, niet kopen). Wat een keus, maar ook wat 'n prijzen!

Vandaag 6 augustus zijn we in Callander geweest in het natuurgebied The Trossachs. De dag begon met regen, maar langzaam klaarde het op. Schotse winkeltjes bekeken met Schotse meukjes. Lekker geluncht en dan door naar Loch Venacher en een stukje gewandeld. Prachtig daar! Daarna richting Loch Katrine. Daar kun je een tochtje met de boot maken, maar omdat het zo hard regende, was dat niet zo aanlokkelijk. Vanaf Aberfoyle via slingerweggetjes terug naar Plean. Twee keer werd er met ons leven gespeeld. Een keer kwam er in een bocht op onze weghelft een camper aangescheurd. Het scheelde 2 vingerhoedjes of we lagen in de berm. Doodeng!. De tweede keer werden de door een rode sportwagen ingehaald en er kwam ook een tegenligger aan. Die remde heel hard en de rode sportwagen kon net tussen ons en de andere auto door. We bedanken dan toch heel even onze engelbewaarder, die het maar druk had deze middag. En geloof het of niet: als we nu naar boven kijken, zien we een prachtig blauwe hemel.

Groeten allemaal! Check de foto's!

1. Hans van Rhijn:
    6 augustus 2014
    Doen jullie wel voorzichtig? We willen jullie heel terug. Leuk om te lezen en typisch dat whisky daar zo duur is. Hoe komt dat? Onder varens liggen, dat betekent aandacht voor teken of is dit een ander teken? blauwe lucht lijkt me goed. En hier? Ma is weer thuis. Hoe lang only HE knows. Genieten maar ook van elkaar, maar wel voorzichtig, zoals egels ook doen
  2. 7 augustus 2014
    Dat zijn nog eens avonturen, het is jullie tijd nog lang niet hoor!
  3. J & J:
    7 augustus 2014
    Hoi allebei,
    doe wel voorzichtig in het verkeer. Mazzel gehad dus. Misschien een bruikbare tip voor op de weg: Ga gewoon links rijden, dan heb je minder kans op ongelukken. Trouwens, dat links rijden had je toch al geoefend toen je nog in Amersfoort was?
    Het heeft hier idioot hard geregend de afgelopen 2 uur(in Amersfoort)
    Veel plezier verder vandaag.

groetjes, J&J
  4. Willem en poppy:
    7 augustus 2014
    lijkt wel curacao dat verkeer ik dacht dat het in Europa met name schotland wat rustiger gereden werd hier rijdt men echt ziud-amerikaans. maar dat wisten wij al ik ben er aan gewend.
    rijdt maar wat defensiever als in Nederland dan komt het wel goed
    geniet van de mooie omgeving en van elkaar
    wij gaan nu even Ma bellen en daarna naar de grotten van hato
  5. Hol & E:
    10 augustus 2014
    Vooral het zinnetje in jullie verslag ' Geen Blokker, Etos of C&A' deed ons watertanden.
    Wat een zaligheid, eindelijk verlost van echte 'meukzaken' die hier in ons land vrijwel in elke plaats de dienst uitmaken en het winkelplezier kapot maken.
    Maak dus een inhaalslag want de komende maanden ben je weer op die '......tenten' aangewezen.
    Zoek ook maar gauw een lekkere banketbakker op want eerstdaags valt er wat te vieren toch....Annemiek?
    Wij nemen er hier een Gall en Gall whisky op.
    Saluut,
    Henk & Edith
  6. M4:
    11 augustus 2014
    Ha T en A,

Leuk zo'n blog. Wij gaan vandaag met 'harry' naar Kreta. De weersvooruitzichten daar zijn zonnig en warm, geen neerslag. Zal wel veel bier kosten. Hou de bus tussen de lijntjes en tot na de vakantie. Grtz, m4
  7. Christa:
    11 augustus 2014
    Ha die broer en schoonzus. Nog uit te houden daar!!! Camping ziet er lekker ruim uit en een mooie voortent zag ik. Nieuw? Is dat wel makkelijk, als je boodschappen moet doen ga je dan lopen of zo. Ziet er allemaal mooi uit. Geniet nog maar even. Gr. Zus en zwager.