Droog slot

23 augustus 2014 - Colchester, Verenigd Koninkrijk

Dag lieve lezers!!!!Dit is ons laatste reisverslag, want morgen 24/8 gaan we naar huisLijkt ons heerlijk: tv kijken, weer naar het werk, de poes, de was, de post, enzo.Dinsdag 19/8 hebben we Pitlochry bekeken. Een klein leuk, maar bijzonder toeristisch plaatsje met lokale meukjes. We hebben maar wat ingeslagen. Voor Ton 2 hele leuke petten met een Schotse ruit natuurlijk. Nu er niet meer veel haar op z'n hoofd zit, komt dat goed van pas op een koude herfstdag. Ook hadden ze hele leuke schoenen, maar het bleken ludieke standaards voor mobieltjes. We zagen als aanstaande 'grandparents' hele leuke babykleertjes. Aan het begin van de middag vonden we een leuke camping in Edinburgh. Helaas werd daar wel op drie manieren aangegeven dat ze 'full' waren. We stonden voor de receptie nieuwe plannen te maken, toen een vriendelijke jonge dame op ons afstapte met de vraag of wij een pitch wilden voor 1 nacht. Er was namelijk een pitch vrijgekomen door een afzegging! Wij waren spekkoper!Die middag trokken wij richting Edinburgh met de bus. Ook de bus heeft Schotse ruitjes als bekleding. Natuurlijk waren we te vroeg uitgestapt en moesten we nog een flink eind wandelen voordat we op de Royal Mile waren, het hart van Edinburgh. Het regende goed en het was enorm druk door de festiviteiten die er waren. The Fringe (straattheater) en natuurlijk de wereldberoemde taptoe (die we prettig links lieten liggen). De winkels puilden uit van de mensen. Schuilen voor de regen met een bakkie toost was al eerder bedacht door anderen en dus niet mogelijk. Voor de terugweg naar de camping kozen we voor een taxi. Een wulpse blondine bracht ons voor nog geen 14 pond naar onze camping. We stonden daar onder een prachtige grote boom en hadden uitzicht op de naastgelegen 'mansion' (eigenlijk meer een kasteel dan een landhuis).'s Nachts hoorden we tweemaal een tik op onze auto van 'iets' uit de boom. De volgende dag is Ton een kwartier bezig geweest om grote plakkaten duivenpoep van de auto te krijgen.....Na Edinburgh gingen we woensdag 20/8 naar de Engelse Yorkshire Dales, een natuurreservaat bestaande uit heuvels en middelgebergte, veel stenen muurtjes en nog veel meer schapen. De schapen schuilen voor de regen door strak tegen de stenen muurtjes te gaan staan. Erg grappig om te zien. We vonden een simpele camping in High Shaw Simonstone (ja, zoeken maar Henk), maar van alle gemakken voorzien.Donderdag 21/8 maakten we na een nat bezoek aan het dorpje Hawes, een rit door de Dales over de hoogstgelegen weg tot in de wolken. We kwamen er niet uit of de bergen daar nu zo hoog waren of de wolken zo laag. Wat was het daar prachtig! In het gehucht Buckden aten we wat in de tearoom met de kleinste bar 'ever'! Alle begeleidende regen kunnen jullie er vast zelf bij bedenken.Vrijdag de 22e werd een reisdag. We hebben meer dan 400 kilometer afgelegd naar Colchester, op geringe afstand van Harwich. Veel files doordat de Britten een lang weekend hebben, want maandag is het 'Bank holiday'.Deze zaterdag brengen we shoppend en vierend door want 23 augustus is onze kerkelijke trouwdag. Colchester is makkelijk per bus te bereiken, dus we kunnen een drankje drinken! En raad eens:de zon schijnt!Morgen gaan we vanaf Harwich met de boot terug naar Hoek van Holland (jippie!). De bootreis duurt meer dan 7 uur.Allemaal de hartelijke groeten en VDB en tot ziens in Holland!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christa:
    23 augustus 2014
    Hoi familie. Een heel goede thuisreis. Wij zitten nu in Zeeland en ja hoor zon. Onderweg hagel, regen, storm en dakraam verloren.
    Over een poosje zijn we weer thuis en maken snel een afspraak.
    Genoten van jullie verhalen.
    Tot ziens.
  2. Willem en poppy:
    23 augustus 2014
    ben blij dat jullie toch nog droog eindigen goede rustige terugreis gewenst van af hier en wel thuis.
    Wij zijn al een beetje gewend (tijdverschil en zo ) weer went nog niet echt van 35+ naar 17 graden maar goed hopen dat het beter wordt tot gauw