Schotland, de eerste dagen

4 augustus 2014 - Stirling, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 2 augustus is voor ons een heel zonnige dag gebleven. In Nederland heeft het hier en daar nogal gespookt, hoorden we. De overtocht met de Stena Hollandica verliep gladjes en duurde zeseneenhalf uur.

In de buurt van Harwich hadden we een camping geboekt, die bevond zich pal achter een pub, waar het bandje `Half Ton Man` zijn best deed om Ton`s restgehoor voorgoed het zwijgen op te leggen en daarbinnen bevond zich de receptie..... Het mag duidelijk zijn dat Annemiek het aanmelden verzorgde. De camping (als het al die naam verdient) bleef feestvieren tot diep in de nacht, maar wij sliepen, wonder boven wonder.

De volgende dag was een reisdag. We vertrokken vroeg en arriveerden om 15.00 uur al op een boerencamping in Zuid-Schotland. Minder mensen, meer camping. Deze kampeerplek lag vlak aan zee, maar door de straffe wind (zie foto`s) nodigde het water niet uit tot zwemmen.

Op de derde dag verder naar het noorden. Nadat we eerst Falkirk Wheel (lift voor boten) hebben bekeken met bijbehorende roofvogel show, gingen we boodschappen doen bij Morrison's. Supergrote winkel waar ze zelfs chips met Haggis smaak verkopen en heel lekkere Cider en biertjes. Nu staan we weer op een boerencamping in Stirling. Eerste indruk: prima locatie. En raad eens wat: het mooie weer reist met ons mee! So far, so good!

Vandaag hoorden we ook dat de moeder van Annemiek in het ziekenhuis ligt, ter observatie. Als dat maar goed blijft gaan.

1. Hans van Rhijn:
    4 augustus 2014
    Leuk dat jullie het na een rumoerige nacht in Harwich zo naar je zin hebben. Mooi weer en lekkere drankjes. Nou daar houden de Bosjes wel van. Ik ook trouwens. Geniet er lekker van en maak je geen zorgen om ma. Komt goed en we houden jullie op de hoogte.

Gr. Hons
  2. Tineke:
    Hoi Ton en Annemiek,

Indrukwekkend hė, Falkirk Wheel. Zijn jullie nog mee omhoog geweest of hebben jullie nog een boottochtje gemaakt?
    Fijn dat jullie mooi weer hebben; we duimen dat het zo blijft. Jullie zien er op de foto's echt vakatiegelukkig uit. Houden zo.
    Hopelijk gaat hè met je moeder, Annemiek, goed. Veel sterkte gewenst.

Fijne tijd in Schotland,
    Tineke en Jan

En nu ga ik (Jan!) snel verder met het wassen van de camper, want het begint weer te kriebelen!
  3. Willem en poppy:
    5 augustus 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Geen foto's van het falkirkwheel?
    Veel plezier alvast vanuit hier ik ben hier ook mijn blog aan het bijwerken niet zoveel bijzonders gedaan dus wordt kort verhaal
    groetjes van ons allemaal en tot blogs
  4. BosjesInSchotland:
    5 augustus 2014
    Jan en Tineke: omhooggaan in het Falkirk Wheel leek ons niet echt spannend, maar het was wel leuk om dat massieve ding te zien draaien.
    Willem en Poppy: we hebben een filmpje gemaakt van het Wheel, maar het lukt niet om dat te plaatsen, helaas! Als het goed is, zwerft er nog ergens een foto van dat vermaledijde Wheel. Eens zien of we dat erop krijgen. Hoe zit het trouwens met de muggenvrees op Curacao? Moet toch best een item zijn daar.
  5. BosjesInSchotland:
    5 augustus 2014
    Laatste nieuws: toch nog gelukt om het filmpje te plaatsen. Je ziet het Wheel niet draaien, want dan ben je 5 minuten verder....
  6. Christa:
    5 augustus 2014
    Hoi broer en schone zus,
    Fijn dat jullie goed weer hebben. Hier is het ook nog steeds zomer.
    Ik hoop dat het goed gaat met de moeder van Annemiek.
    Geniet van alle nieuwe dingen die je ziet.
  7. BosjesInSchotland:
    Ha die zus,
    Bedankt voor je reactie. Vandaag (woensdag) is een regendag, maar morgen wordt er mooi weer verwacht. Dan gaan we naar het natuurgebied The Trossachs en naar Loch Lomond. Nu moeten we ons maar even vermaken met boeken en tablets.
  8. J & J:
    Hoi allebei,
    Die bootlift ziet er prachtig uit. Veel mooi weer gewenst!
    Hopen dat het goed blijft gaan met je moeder.
    Groeten, Jaap & Jannie
  9. Hol & E:
    6 augustus 2014
    'K zit jullie reisverslag te lezen en zoek alles zo'n beetje op.
    Leuk om t
  10. Hol & E:
    6 augustus 2014
    'K zit jullie reisverslag te lezen en zoek alles zo'n beetje op.
    Leuk om te zien waar jullie zoal heen crossen en wat er wordt meegemaakt.
    Ik raakte een verkeerde toets aan en zie daar de mail was al weg.
    Herkansing dus om te zeggen dat dat dus leuk is.
    Geen idee hoe ver jullie naar het noorden gaan maar lijkt me hoe langer hoe stiller daar.
    Waarschijnlijk de hele dag Runrig aan om in de sfeer te blijven of zijn er al nieuwe onbekenden ontdekt.
    Lezen we wel in jullie reactie, gaan we beslist luisteren.
    Nog veel plezier met de baggy Vito,
    Groetjes Henk en Edith
  11. BosjesInSchotland:
    6 augustus 2014
    Hoezo, baggy Vito? Shame on you, Hollie-boy!